sobota 24. března 2012

Obálky přes kopírák aneb jeden šel a další se přidali :)

 


Často se šťárám v obálkách, zejména těch českých. Často mi originální obálky oproti českým výtvorům připadají nadpozemsky krásné (i když nejsou nijak úchvatné). To, co dokáží někteří vytvořit a nakladatelství dát do oběhu, je na zhroucení. Přitom máme "na víc". Nechme ale "naše" možnosti stranou a podívejme se na obálky, které jsou tak "oblíbené", až se dostaly rovnou na několik titulů. 😉 

Prvním ukázkovým případem je česká verze knihy Krevní msta od Alyxandry Harveyové. Motiv DÍVKY (Na blogu probíhala menší diskuze o pohlaví osoby na obálce - někdo tvrdí dívka, někdo chlap. Mojí maličkosti to nedalo a výsledkem mé snahy jsou dvě fotografie níže, na nichž figuruje dívka s mečem - alespoň vyhledávač mě o tom neomylně přesvědčoval :D. Tak si vyberte ;) Přijímám tipy ;) ) s mečem jsem objevila na dalších 2 knihách - Revelations od Lindsay Anne Kendal a Blood Will Tell od Samathy Young (díky tipu Aletty) - a obávám se, že to rozhodně není konečné číslo.


Obálky Baronetu mě přivádějí k šílenství. Být J. R. Ward (co se týče série Bratrstvo černé dýky) a C. C. Hunter tak požaduju reedici - ne, už nepožaduji po tom, co jsem při vytváření tohoto projektu už viděla. Ale musím uznat, že se Baronet zlepšil. Například série Svět nočního lovce od Jeaniene Frost patří k těm šťastnějším.
Pokud se vrátím k obálkám série Bratrstva černé dýky - byly děsné. První díl ještě ušel, zasmála jsem se u 3. dílu kdy na obálce byl Tom Welling a jeho promo fotka k seriálu Smallville. Zajímalo by mě, kde ty obálky Baronet shání. Pořádnou perličkou je  byla ale obálka 6. dílu z Bratrstva černé dýky - Vyvolený milenec a obálka knihy Stíny noci od Amandy Quick.
Pozor!!! nakladatelství nakonec obálku knihy Stíny noci změnilo (když se vydávalo Bratrstvo, tak jsme si měli pořádně stěžovat 😄), pro srovnání tedy výsledná obálka Vyvoleného milence a obálka Stínů noci, která měla být stejná.

 

Nyní následují dvě české obálky s jejich sourozenci, které jsem na blogu již zveřejňovala. Takže jen pro zopakování:

Tato "sesterská" dvojice mi nevadí. Obě jsou to nádherné obálky jak Les rukou a zubů od Carrie Ryan, tak Fury od Elizabeth Miles.

 


Druhou zmiňovanou dvojicí je Spojení krve od Nicky Perry a Piper's Fury od Rachel Firasek.

 

Velmi častým typem je obálka muže/chlapce - a to s celým obličejem, půlkou, nebo jen změnou detailů. Tuto obálku zvolilo například nakladatelství Egmont pro sérii Strážce minulosti (Obálka se povedla, navíc zelená patří k mým favoritům 😉.), dále se "neznámý s kapucí objevil na knihách ze série Keepers of Life (na obrázku 3. díl The Rising King), na knize Rapture nebo Maxim: A New Type Of Human. Upravený celý obličej na nás může vykouknout například z obálky knihy The Soulkeepers.



Tak zde se už nejedná o český počin, neboť obálka knihy Ukolébavka o Sarah Dessen je stejná jako originál. V tomto případě si autor obálky Bewitching Love Potions & Charms ponechal stejné barvy jen srdce.


Podobně je na tom Hostitel od Stephenie Meyer. Knihy, které přirovnávám sice nejsou úplně stejné, ale společné prvky zde najdeme. Vybrala jsem The Laughing Corpse a Parasite Positive.



Zde je případ, kdy si autoři obálek s maskováním moc neprohráli. I když obálka knihy Die Stadt der verschwundenen kinder má možná jiný trochu odstín (souzeno podle obálky na amazon.de, kde knihu nabízí). U mě vítězí kniha Glimmerglass, jejíž autorkou je Jenna Black.



S podobným problémem se potýká například Grounding QuinnWander Dust, i když se objeví i upravené verze, například  jedno z vydání knihy Nalini Singh.


Knihy The Dark DivineNo Humans Involed a portugalská verze 5. dílu ze série Mediátor: Assombrado.
V tomto případě si alespoň pohráli s barvami.



A máme tu opět Meg Cabot (Ne, že by za to autorka mohla). Zde se nám knihy liší v detailech - zrcadlo místo kůlu, ruka bez náramku, šaty s černou krajkou. Insatiable (v českém překladu Nenasytná) si vede lépe než italská verze knihy The Bleeding Dusk - La Rivolta Dei Vampiri.



Když jsem poprvé uviděla obálku knihy A Temptation Of Angels, jásala jsem nad úchvatnou obálkou. Při hledání obálkouvých kopírek mě radost přešla. Nyní ji tu máme v porovnání s italským vydáním knihy od Christine Feehan Melodia Al Crepuscolo. Stejná obálka je i na knize Preordained. Stejnou obálkou se pyšní i české vydání knihy Kalich.



Die for me & None Of My Affair Die Stadt des Roten Todes


Společnou tvář modelky mají i knihy Nevermore od Alyson Noël s knihami Selina PenalunaSimplicityNorth Of Beautiful An Hour Too Soon.
PS: Raději mít klidně i stokrát zopakovanou obálku Nevermore než ten hnus, co vznikl na českém překladu.


A máme tu pro tento článek poslední obálku: A to známý motiv běžící dívky, který jsem nalezla na knihách: The Goddest TestThe VespertineDark Angel nebo Promessi Vampiri, kterou výčet nekončí.

Zdroj obálek: české ze stránek bux.cz, jota.cz a egmont.cz, originální ze stránek goodreads.com, amazon.com.

Pokud jste daný článek přelouskali, máte můj obdiv. 
Možná někdy ještě něco sepíšu, pokud o to někdo bude samozřejmě stát.

Žádné komentáře:

Okomentovat