středa 31. července 2013

Setkání s duchem (RC)

Název: Setkání s duchem
Původní název: Ghost and Goth
Autor: Stacey Kade
Žánr: YA
Série: Mezi nebem a zemí
Díl v sérii: 1. díl
Počet stran: 216
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání v ČJ: 13. března 2013

Anotace:

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. 
Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?



* * * * *

Stacey Kade žije na předměstí v Chicagu se svým manželem Gregem a dvěma vysloužilými závodními chrty. Když zrovna nečte nebo nepíše, pak sleduje na dvd oblíbený seriál Roswell, s Jasonem Behrem v hlavní roli. Často ji také objevíte na Facebooku nebo na Twitteru.
Setkání s duchem, v originále Ghost and Goth, je její první román určený pro mládež.

DĚJ
Setkání s duchem má zajímavý námět, bohužel ne zcela využitý. Autorka nás sice nenudí nudnými opisy a Aloniny poznámky dodávají ději šmrnc, přesto příběh skřípe nadbytečnými situacemi, které nejsou vysvětlené a nemají významnou roli. Postrádám i výraznější dějovou zápletku.
Naopak oceňuji, že vztah mezi ústřední dvojicí není hned zamilovaný - vzhledem k situaci by působil nereálně a vyumělkovaně, navíc by mi "sladká zamilovanost" od začátku lezla krkem.
allaricavonhale:

“No one ever said love favored the living.”

The Ghost and the Goth by Stacey Kade
Hayden Panettiere as Alona Dare
Sean o’Pry as Will Killian


Awesome! :)Celá kniha je vyprávěna z pohledu ústřední dvojice, každou kapitolu se pohledy střídají. Aloniny vstupy mě zaujaly více, díky komentářům byly zábavnější.

POSTAVY
Pokud si hlavní hrdinku představujete jako milou, skromnou dívku, pak budete velmi zklamaní. Alona je sebevědomá, sebestředná - přece jen byla královnou plesu a zároveň školní celebritou. Přestože výčet její povahy není příliš pozitivní, skvěle zapadá do příběhu. Oblíbíte si ji díky jejím komentářům k různým situacím, na druhou stranu ji budete nesnášet kvůli některým názorům. Je stejná i po smrti, nedochází u ní žádné změně, nelituje svého chování, jen málo věcí by změnila, autorka se z ní nesnaží udělat roztomilou dívenku, která lituje svého chování.
Hůře v oblíbenosti dopadl Will, který mi chvílemi lezl na nervy svým nerozhodným, někdy až dětinským, chováním. Oproti Aloně působí nudnějším dojmem, s nevýrazným charakterem. Postupem času nabývá zřetelnějších vlastností a ke konci knihy si  získal moje sympatie.
Naopak nejméně uvěřitelnými postavami pro mě byly matky obou hlavních postav. Působily příliš nereálně, zejména jejich reakce na dané situace.
Co se týče ostatních postav o každém se něco dozvíme - od spolužáků až po duchy. Nikdo mi vyloženě nepřekážel, nesympatický mi byl asi jen ředitel a Willův "cvokař", bohužel oba jsem vnímala pouze přes Willa, nikoliv i z jiného pohledu.

HODNOCENÍ
Na knihu existuje mnoho odlišných recenzí, proto jsem od Setkání s duchem příliš neočekávala. Alonu jsem si představovala jako namyšlenou mrchu, kterou prakticky i byla, přesto si ji nelze neoblíbit. Situace komentuje s nadhledem a svým stylem uvažování. Kupodivu to funguje dobře. 
Občas mě vytáčel Will svým chováním, ale nebylo to nic extrémního, co by mi kazilo čtení. Děj plynul příjemně rychle bez extrémních zvratů. Na jednu stranu jsem se skvěla bavila s Alonou a jejím hodnocením situace, na druhé straně se v knize nic nedělo. Jsem opravdu zvědavá, jak nakonec celá série dopadne.

Setkání s duchem je příjemná, milá knížka, která Vám vykouzlí úsměv na tváři a rozhodně se u ní nudit nebudete. Neočekávejte ale extrémní zvraty, šokující překvapení nebo dech beroucí konec.  Ve výsledku dávám knize 3,5 hvězdičky a těším se na pokračování - Zamilovaná duše.


* * * * *

Knihu Setkání s duchem si můžete objednat ZDE.

Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství


Autor fotografie autorky: Vania Stoyanova
Zdroje: staceykade.com, staceykade.tumblr.com,  fragment.cz, goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat