středa 14. srpna 2013

Obálky přes kopírák III.


Opět se hlásím s dalším článkem "Obálek přes kopírák". Po předchozím článku jsem si myslela, že už nejspíš neshromáždím tolik "šťastlivců" jako minule, ale opět jsem byla překvapená, neboť nakonec došlo ještě  ke třídění. Ve výsledku jsem do článku vměstnala 37 obálek , přičemž dvě z nich jsou spíše jako bonus.

První článkovou obětí je česká obálka knihy Jsem roztříštěná od Tahereh Mafi. Překlad má "na svědomí" nakladatelství CooBoo a já mohu obálku jen pochválit, neboť  je dobře řešená  a ladí i s pokračováním. Líbí se mi i česká verze Bohyně pomsty od Jackie Collins, jelikož se jedná o jednu z nejhezčích obálek, které nakladatelství Alpress vypustilo do světa.



U nakladatelství CooBoo ještě zůstaneme, protože další je na řadě česká verze knihy Lola a kluk od vedle. Původně jsem očekávala, že obálka bude originální, stejně jako u předchozí knihy Stephanie Perkinsové. Motiv rukou byl pro mě překvapením a neubránila jsem se pocitu, že jsem ty ruce už někde viděla. A ejhle! Nejvíc se mi líbí provedení Sing me to sleep, ale špatně si nevedou ani Gwyneth Ever After, Sharing Sam, Broken a  Losing Me Finding You.


Jen málokomu unikla podobnost mezi připravovaným titulem Rozděleni časem: Bouře a druhou novelou k cyklu Škola noci - Lenobiin slib. K této dvojici pak můžeme připojit Witchwood Estate, srbskou verzi "Na hraně zapomnění" Na ivici ponora a bulharská verze Hranice nevinnosti od Abbi Glines - Твърде далеч: Пропадане.



Páté pořadí obsadila opět Škola noci - někdo má tuto sérii rád, jiný se jí obloukem vyhýbá. Jedno ale nelze upřít - české vydání má pěkné obálky. Dívku na desátém díle - Skrytá - jsem objevila na i na dalších titulech - vybrala jsem novelu His Submissive, maďarskou verzi (stejná je i anglická paperbacková verze) pátého dílu "Horečky" od Karen Marie Moning - Új nap virrad,  Fallen Fourth Down, Dead, Undead, or Somewhere in Between, Tajemná legenda Mayů, Silver and Beasts, antologii The Urban Fantasy a další.

9816552 


Dalším v pořadí je Soud padlých andělů. Totožnou dívku na obálce nalezneme i na knize Undone od Cat Clarke. Viděla jsem ji  na další knize - jen si vzpomenout, která to byla ...J



Ani obálka "Srdce netvora" nebyla ušetřena. Svoji dvojnici najde například na obálce prvního dílu série Guild Hunter od Nalini Singh. Překladu Angels' Blood bychom se měli dočkat i u nás, práva koupilo nakladatelství Fantom Print.



Někdy se prostě podaří nafotit tak dobré fotky, že se musí objevit na více obálkách, v mnoha verzích. Případem je i pár na obálce Tajemství Lynburnů od Sarah Rees Brennanové. Poprvé jsem tuto dvojici viděla na obálce Easy - většinu fotek jsem nalezla právě u propagace k této knize - konkrétně první zmíněnou verzi naleznete například u  All over you (jedná o krátkou novelu, která je pouze v e-bookové verzi) nebo přímo turecké obálce k zmíněné knize od Tammary Webber - Kolay. (Nějak jsem se do toho zamotala J)
Přikládám jen dvě verze z celé "série fotek", všechny by nejspíš vydaly na samostatný článek.  J



Následující obálky patří do stejného "okruhu". Obálky nejsou vyloženě stejné, ale podklad pro obálky je podobný. Z obličeje vidíme určitou část, ale lze jej porovnat s původním vzorem. Takových obálek najdete velké množství, já jsem vybrala dvojice Temná akademie: RozpolceníRebelión a Medianoche (alias španělská verze čtvrtého dílu "Noční rasy" od Lary Adrian)


Hlas nože Fade & The Man Who Watched The World End



Tajemná země Meriabell Wolf Pack of the Winisk River & Linked



několikrát probíranou obálku knihy Les rukou a zubůJuliet 


Paranormalmente The Unseen & Shasta Summer




Následující dva kousky jsou spíš "rýpalovské mimochodem", nejsou dokonale stejné - spíše velmi podobné.

Dar vlka Howl at the Moon She's no Faerie Princess


Sukuba: Trápení & Queen of Shadows



Jo, Bratrstvu černé dýky nejspíš nikdy nedám pokoj. V tomhle případě došlo i na původní obálky. Konkrétně druhý díl Lover Eternal (v překladu Milenec z věčnosti) se dočkal "následovníka" v podobě Vampire Transgression.


Následující obálky, myslím, nepotřebují zdlouhavý komentář. On to stejně nikdo nečte (Neříkejte, že ano). Takže ve zkratce:

obálka třetího dílu série Les rukou a zubů - The Dark and Hollow Places & Forbidden



pokračování knihy If I Stay (Jestli zůstanu)- Where She Went & Old Magic



česká (i původní anglická) obálka Tweety s city & The Kissing Booth doplněno o The Trouble with Flirting



Kdo miluje nejvíc & A Outra Face D Amor & Chasing Brooklyn


Devět a půl týdne & Zaslepená & Immortals Pleasures & Samson's Lovely Mortal Submit to Desire




obálka Flawless (Bezchybné) & Nexus



paperbacková verze Unearthly (Nadpozemské) & Mesmerized & Znamení bohyně Isis The Mind Games



Na hraně zapomnění (obálka stejná jako původní) & Awaken & Magisches Erbe


španělská verze knihy Simone Elkeles - Retorno a Paradise (původní anglická verze také nedopadla nejlépe viz. předchozí článek "přes kopírák") & On Dublin Street (česká obálka je stejná) & Obchodníci s nádejou & Hot Vampire Seduction &  Irresistible Fear & Now and Forever & Merman's Kiss a další :) 


 


Wallbanger & e-book Strings Attached


tady máte možnost spatřit "celého modela" z obálky Hot Boys - The Mighty Storm & Bound by the Night Diamond Girl & Emily's Affair & Sexy as Hell

 

Damaged  &  Fury



Until the End & paperbacková verze Chloe Doe


True Visions & Kiss Crush Collide



Saving Grace &  Letting Go & Hard to Resist &  Boy meets Nerd &  No Flowers Required



Fate &  The Ice Queen &  Luna



Mockingbird &  Long Drive Home



Mais Perto Do Céu &  The Mind Readers &  Cicada



The Hedgewitch Queen &  The Treachery of Beautiful Things &  Comment sauver  un vampire amoureux



Na závěr přidávám další vděčnou dvojici. Tenhle pár naleznete na velkém množství knih (podle goodreads minimálně na 75), objevil se například na obálkách k sérii Lux od Jennifer L. Armentrout nebo trilogii Existence od Abbi Glines. Vypisovat názvy nemá cenu, už shromažďuji materiál na speciál. J




Pro potvrzení výše ještě Blood Prophecy & Playboy Prankster & Sicilian Nights.


Jak bylo zmíněno na začátku článku, nevěřila jsem, že budu mít dost podkladů na třetí pokračování - teď mám další várku i na čtvrtý "díl" J
Stejné obálky tu byly, jsou a budou. Někdy je prostě získat práva na originální, někdy to jednoduše nevyjde. Když budou pěkně zpracované, ať jsou třeba tisíci knih. Pořád lepší okukovat zamilovanou dvojici než "díla", která jsou nakladatelství schopna vypustit do světa J .

PS: Pokud někde uvidíte hrubky nebo přepisy, tak se smilujte. Momentálně vidím všude pouze obálky. J

Zdroje obálek: goodereads.com, stránky nakladatelství

8 komentářů:

  1. Teda, nikdy by mi nenapadlo, že je tolik naklonovaných obálek :) ale moc hezky jsi to dala dohromady, musela to být neuvěřitelná patlačka :D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěknej článek, kterej musel dát sakra hodně práce, ale já jsem ráda, protože u jedné obálky jedná se o knížku tajemství lynburnů a já jsi od tý doby říkám kde jsem tu obálku viděla pak jsem na to časem nějak zapomněla, ale díky tobě už vím přesně, už vím jaká obálka/knížka to byla :DD.

    OdpovědětVymazat
  3. Si děláš srandu ne? Kde jsi to všechno našla? :-O :D, ty jsi fakt šikula jako :)..
    Je hustý, kolik je takových obálek.. Docela čumim, kolik je s tím obrázkem, co je na Lynburnech a taky mě překvapila modelka na Skryté a Roztříštěné :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ani som netušila, že toľko kníh má takú podobnú obálku + neznášam to, lebo sa mi zafixuje obálka ku knihe, kt. som čítala a keď ju vidím na inej, tak už ma to iba irituje.

    OdpovědětVymazat
  5. Je za tím určitě hodně práce! (y) Klidně si to mohla rozdělit na pár článků. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ja ti chcem ešte podopĺňať :D k tomuto - Devět a půl týdne & Immortals Pleasures & Samson's Lovely Mortal toto Zaslepená od Chromčákovej a k predposlednej obálke pridávam knihu Všetko čo chcem (kolektív autorov)

    inak moc pekný článok :) pri niektorých obálkach mi to až tak nevadí, páčia sa mi napríklad obe variácie, ale keď ich je už 20... :D

    OdpovědětVymazat
  7. Potěšila si mě, že si mi ukázala celého modela z obálky k Hot Boys. To je moje "oblíbená", protože tu fotku jsme často používali i v redakci - a když jsem ji viděla u Hot Boys, málem to se mnou seklo:)Jinak jsem netušila, že má tolik obálek stejné prvky. Článek musel stát spoustu práce - musíš mít hroznou trpělivost a vynikající vizuální paměť.

    OdpovědětVymazat
  8. Já nevím - to je tak těžké vymyslet novou originální obálku? Divím se, že je tolik knížek s podobným nebo skoro stejným obalem.. :)

    OdpovědětVymazat