sobota 19. října 2013

Zamilované duše (RC)

Název: Zamilované duše
Původní název: Queen of the Dead
Autor: Stacey Kade
Žánr: YA
Série: Mezi nebem a zemí
Díl v sérii: 2. díl
Počet stran: 208
Nakladatelství: Fragment
Datum vydání v ČJ: 5. září 2013

Anotace:

Alona Dareová - bývalá královna školního plesu a současná královna mrtvých - se vrátí ze záhrobí zpátky na tento svět a zjistí, že dělá něco naprosto nečekaného: pracuje. Místo aby se opalovala u bazénu (což byla její obvyklá prázdninová zábava, když byla živá), stará se o jiné zbloudilé duše. 
Jejím parťákem pro všechno tohle "pomáhání ostatním" je Will Killian: společenský vyděděnec, médium a kluk, na kterém Aloně záleží víc, než by se jí zamlouvalo.




* * * * *



AUTORKA VE ZKRATCE
Stacey Kade žije na předměstí v Chicagu se svým manželem Gregem a dvěma vysloužilými závodními chrty. Když zrovna nečte nebo nepíše, pak sleduje na dvd oblíbený seriál Roswell, s Jasonem Behrem v hlavní roli. Často ji také objevíte na Facebooku nebo na Twitteru.
Její první román určený pro mládež, Setkání s duchem (v originále Ghost and Goth), vyšel v roce 2010. O rok později následovalo pokračování - Zamilované duše (v originále Queen of Dead). Celou sérii uzavírá třetí díl Body & Soul.

DĚJ
Zamilované duše navazují na předchozí dějovou linku prvního dílu, opět se střídají pohledy Willa a Alony.
Setkání s duchem rozvinulo zajímavý příběh s neurčitým zakončením, kdy si čtenář položí otázku: "Jak to celé dopadne?". Velmi mě zajímalo, jak si autorka poradí se vztahem mezi hlavními postavami,  jak se celý příběh bude dále vyvíjet. Nabízelo se několik možností, Stacey Kade zvolila, pro někoho překvapivou, ne zcela neočekávanou variantu. Na nejzásadnější změnu jsou čtenáři v náznacích připravováni od poloviny knihy, vše vyvrcholí v závěrečné nemocniční scéně.
allaricavonhale:

“No one ever said love favored the living.”

The Ghost and the Goth by Stacey Kade
Hayden Panettiere as Alona Dare
Sean o’Pry as Will Killian


Awesome! :)Dějový zvrat se neobešel bez pár nedotažených detailů - občas mi chybělo vysvětlení, proč vůbec daná situace nastala, jak je možné, že hlavní postavy dokážou určité věci. Finální akční scéna byla na můj vkus rychlá a chaotická, i když splnila svůj účel a poskytla prostor pro dějovou linku následujícího dílu. Ocenila bych také více dějových odboček v podobě mini příběhů duchů.

POSTAVY
Alona se nám od minulého dílu příliš nezměnila. Je stále stejně uštěpačná, povýšená, nebojí se vyjádřit svůj názor a dokáže oblečení zkritizovat lépe než módní poradce. Občas ukáže i svoji milejší stránku, utrousí sarkastickou poznámku. Podaří se jí udělat pár zásadních chyb, bez kterých by se děj neposunul dál, tudíž jsou ve své podstatě „dobré“, i když si tím u Vás příliš „nešplhne“.
16070454Zásadně se nezměnil ani Will. Spolu s Alonou tvoří skvělý pár, vzájemně se popichují, doplňují, lezou si na nervy a funguje mezi nimi správná chemie. Will stále pořád neví, co chce a jakým směrem se bude jeho život ubírat. V některých věcech je stále naivní, uvěří docela průhledným lžím, až máte chuť s ním zatřást...
Objevuje se také pár nových postav. Nejvýrazněji se projevuje Mina, kterou jsem si moc neoblíbila. Na jednu stranu jí autorka věnovala poměrně dost prostoru, na straně druhé jsme se příliš mnoho nedozvěděli. Snad se více dozvíme ve třetím díle.

HODNOCENÍ
Jak byl pro mě první díl velmi příjemným překvapením, tak díl druhý menším zklamáním. Ačkoliv jsem se při ději nenudila, přesto jsem očekávala víc. Ano, odehrálo se zde dost důležitých momentů, které ovlivnily celý příběh, přesto mi v knize něco scházelo.
Čekala jsem nějaký větší zvrat, který se nekonal. Možná jsem podvědomě další vývoj děje předpokládala, tudíž mě směr, jakým se děj vyvinul, nepřekvapil.  Ani Aloniny sarkastické poznámky mě již nebavily stejně jako v prvním díle. Přesto se mi líbí, jakým způsobem autorka myšlenku zpracovala, naznačila pár informací a nalákala na další díl. 

Ve výsledku jsem Zamilované duše ohodnotila příjemnými 3 hvězdičkami a těším se na závěrečný díl, který by měl vyjít  na jaře příštího roku.


* * * * *

Knihu Zamilované duše si můžete objednat ZDE.

Tímto bych chtěla poděkovat za poskytnutý recenzní výtisk nakladatelství


Autor fotografie autorky: Vania Stoyanova
Zdroje: staceykade.com, staceykade.tumblr.com,  fragment.cz, goodreads.com

1 komentář:

  1. Ahoj, nominovala jsem tě na Liebster Blog Award, tak kdyby ses chtěla zúčastnit, najdeš příspěvek na mém blogu s otázkami pro tebe:)

    OdpovědětVymazat